کد مطلب: 170615
بعد از حذف درس شهيد فهميده از کتب دانش آموزان؛
برنامه روزانه روحاني هم به دروس دانش آموزان اضافه شد/ رپورتاژ عجيب براي دولت در کتب درسي + تصاوير
تاریخ انتشار : 1395/07/11 11:09:07
نمایش : 1476
در سال آخر دولت يازدهم درسي به کتب درسي دانش آموزان اضافه شده است که در آن دانش آموزان به فراگيري برنامه روزانه روحاني مي پردازند.












 

به گزارش هفت چشمه به نقل از شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ طي سال هاي گذشته برخي از کتب درسي به دنبال تغيير نظام آموزشي دچار تغيير شدند که وظيفه اين تغييرات بر عهده دفتر تأليف کتاب هاي درسي و زير نظر آموزش و پرورش است.

 

تغييراتي که سال هاي اخير در کتب درسي رخ داده است گاها از محدوده تغييرات در چارچوب تغيير نظام آموزشي خارج بوده است؛ در يکي از اين تغييرات بحث برانگيز شاهد کاهش ساعات درس ديني در مدارس بوديم که به بهانه افزوده شدن درس هاي ديگر، به طور کلي چندين ساعت از دروس درس ديني براي دبيرستان کم شد اين در حالي است که تهديدات مذهبي بيش از هر زمان ديگري به سراغ دانش آموزان به ويژه نوجوانان آمده است.

 

در يکي از تغييرات بحث برانگيز، درس هشتم در کتاب اجتماعي دانش آموزان در مقطع هشتم به شکل جديدي مطرح شده است؛ اگرچه اين درس جديد به نظر مي رسد اما همه محتواي آن در کتب سال هاي گذشته نيز ديده شده است.

 

اين درس با عنوان "وظايف دولت" بيش تر از آنکه جنبه آموزشي داشته باشد، به عنوان رپورتاژي براي دولت يازدهم به کار مي رود؛ در حالي که دولت ها شامل يازده دولت گذشته هستند، در اين درس گزارشي از اقدامات دولت يازدهم ارائه شده و تصاويري از روحاني در حالات مختلف در طي چند صفحه به نمايش گذاشته شده است.

در ابتداي اين درس تصاويري از جلسات هيئت دولت قرار داده شده است و در ادامه آن بخشي از اقدامات دولت که همواره شعار دولت يازدهم در اين سال ها بوده است به عنوان وظايف اصلي دولت به دانش آموزان ارائه مي شود.

اين درس همچنين براي توضيح چند خطي تنفيذ رياست جمهوري توسط مقام معظم رهبري و رسميت يافتن حکم رئيس جمهور، عکسي تمام قد از روحاني را در خود جا داده است.

در ادامه اين درس برنامه روزانه روحاني به عنوان برنامه روزانه يک رئيس جمهور چاپ شده است تا دانش آموزان با زندگي روزانه وي آشنا شوند.

 

تغيير کتاب با هزينه هاي سنگين و همچنين چاپ مجدد آن نمونه اي از مصرف بيت المال است و در حالي که کمتر از يک سال مانده به انتخابات، هزينه هاي گزافي از بيت المال صرف تغيير کتب درسي مي شود که رپورتاژي بودن آن براي همه واضح است.

 

اگرچه محتواي درس مذکور تغييري نکرده اما ورود عکس هاي جديد از روحاني در حالي است که اين کتب در صورت عدم انتخاب مجدد وي سال آينده بايد به خاطر وجود اين عکس ها تغيير کنند و حتي اگر روحاني بتواند براي انتخابات دوازدهم هم وارد عرصه و در نهايت پيروز شود، اين کتب 4 سال ديگر تغيير خواهد کرد.

 

چندي پيش هم موضوع حذف درس مربوط به شهيد فهميده از کتب درسي خبر ساز شده بود و انتقادات زياد به اين موضوع سبب شد تا مسئولين مختلف در مورد آن به اظهار نظر بپردازند.

انتهاي پيام/

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg